GYIK

Gyakran ismételt kérdések

Itt találhatóak a leggyakrabban feltett kérdések. Amennyiben lenne még kérdésed, írj nekünk.

Milyen gyakran kell a SPORTident dobozokban elemet cserélni?

Átlagos használatnál egy BSF8 vagy BSF9 doboz akkumulátorának élettartama 5-6 év.

A SPORTident dobozokat rendkívül alacsony energiafogyasztás jellemzi, mivel ez fontos szempont volt a fejlesztés során. Bár az AIR+ üzemmódban az érintés nélküli „lyukasztás” energiafogyasztása jelentősen magasabb, a dobozoknak AIR+ üzemmódban már nem kell csipognia és villognia. AIR+ üzemmódban a SIAC dugóka csipog és villog, ami energiát takarít meg a dobozokban.

Viszont a dobozok akkumulátora alvó üzemmódban is tud merülni, így még a nem sokat használt dobozoknál is érdemes egy bizonyos idő után kicserélni az akkumulátorokat.

Ki kell kapcsolni a SIAC-t, ha nem érintésmentesen akarok/tudok lyukasztást végezni?

A SIAC-t nem kell kikapcsolni. Egy edzésen vagy versenyen a BSF7/8/9 bázisállomások a megadott módban lesznek konfigurálva. Ez határozza meg, hogy csak kézi vagy érintés nélküli lyukasztás lehetséges-e. Ha az állomások kézi lyukasztásra vannak állítva, akkor csak a kézi lyukasztás lehetséges még akkor is, ha a SIAC aktiválva van.

A SIAC-t sem kell kikapcsolni az “akkumulátor kímélése érdekében”. A SIAC optimalizált energiafogyasztása olyan alacsony, hogy alig van hatással az akkumulátor élettartamára.

Kell-e a SPORTident dobozokat rendszeresen karbantartani?

Minden műszaki eszközt időről időre karban kell tartani, beleértve a SPORTident állomásokat is, amelyeket hosszú élettartam, robusztusság és időjárásállóság jellemez. A karbantartás legjobb ideje az ősz vagy a tél a következő szezonra való felkészülés érdekében.

Javasoljuk, hogy ellenőrizze, hogy a kijelző és a hangjelzés rendben van-e, valamint az állomás és az idő beállításai helyesek. Régebbi állomások esetén az akkumulátor töltöttségét is ellenőrizni kell, és szükség esetén cserélni. 

Javítási szolgáltatást kínálunk az állomás karbantartásához és javításához. Az érintett állomásokat közvetlenül a https://www.sportident.com/support/maintenance-repair.html weboldalunkon keresztül lehet regisztrálni és beküldeni. Fontos számunkra, hogy termékeink fenntarthatóak és környezetbarátak legyenek.

Végül, de nem utolsósorban az összes műszaki berendezés alapos tisztítása mindig jó ötlet, és hozzájárul a tartóssághoz és a hibátlan működéshez. Kezdje a következő szezont fényesen és felkészülten.

Miért öregszik a SIAC akkumulátora, még akkor is, ha ritkán használják?

Mindenki tudja, hogy minél gyakrabban használok akkumulátoros műszaki eszközt, annál gyorsabban lemerül az akkumulátor.

De még az egyáltalán nem, vagy ritkán használt akkumulátorok is veszítenek teljesítményükből és korukból. Ezt önkisülésnek nevezik az akkumulátorban végbemenő kémiai folyamatok miatt. Noha a SIAC-be beépített kiváló minőségű akkumulátorok önkisülése és ezáltal az öregedési folyamat nagyon alacsony, a következők továbbra is érvényesek: Még a ritkán használt SIAC-k is rendszeres időközönként elemcserét igényelnek.

Tudod, hogyan lehet megtalálni az elveszett SIAC-t?

Veled is megtörtént már? Egy esés, és az SI-kártya hirtelen eltűnik. Elég baj, hogy a versenyt nem pontozzák. Ráadásul a kedvenc számoddal ellátott kártya eltűnt. Hacsak valaki meg nem találja valahol.

A keresés minden esetben megéri aktivált SIAC mellett. Vegyünk egy aktivált állomást Beacon módban (BSF7/8/9 vagy BS11), kössük egy bothoz, és járjuk végig vele az erdőt az elvesztés feltételezett pontján. Ha az állomással közelíted meg a SIAC-t, az sípolni kezd, és alaposabban kereshetsz levelek alatt, mohában vagy résben.

Miért nem kell a SIAC-t kikapcsolni? 

A válasz nagyon egyszerű: A SIAC kikapcsolja magát. Körülbelül 20 órával az utolsó használat után kikapcsol. A nem kikapcsolt SIAC energiafogyasztása olyan minimális, hogy nincs hatással a SIAC akkumulátorának élettartamára.

Ezért a tájfutóknak nem kell kikapcsolniuk a SIAC-jét egy futás megszakítása esetén. Fontos azonban, hogy a futó jelentkezzen a versenyközpontba, így a szervező jobban tudja ellenőrizni, ha minden induló visszatér.

Amikor a SIAC áthalad a “FINISH” vezérlőállomáson, a SIAC automatikusan kikapcsol. Szükség esetén a SIAC bármikor aktívan kikapcsolható a “SIAC OFF” vezérlőállomással.

Lehet-e kézi és érintésmentes lyukasztás egyszerre, ugyanazon az állomáson?

A válasz erre egyértelmű: Igen! A bekapcsolt, érintésmentes üzemmódban működő SPORTident állomás (BSF7/8/9) érzékelési területe annyira kibővült, hogy kézi és érintés nélküli lyukasztás is lehetséges.

Az állomás folyamatosan továbbítja az állomás számát és idejét az állomáson belül és egy gömb alakú területen. Ezután ezek az adatok az SI-kártyára íródnak, amikor az állomást “lyukasztották”.

Egyszerre tetszőleges számú SI-kártya áthaladhat a teljes érzékelési területen és fogadhatja a továbbított adatokat. Ez azt jelenti, hogy két sportoló, egy SI-Card 8/9/10 és egy SIAC-vel, egyszerre kaphat időbejegyzést a BSF állomásról. Az egyetlen különbség: a klasszikus “lyukasztás” esetén az állomás sípol és villog, jelezve a sikeres regisztrációt. Érintés nélküli mód esetén csak a SIAC sípol és villog.

Ezért téves az a tévhit, hogy ha egy kézi SI-kártyát és egy SIAC-t egyidejűleg lyukasztanak, a SIAC elsőbbségben kapja meg a bélyegét. A SIAC regisztrációs folyamat egyszerűen gyorsabban működik.

Mi a különbség a “SIAC TEST” és a “SIAC Battery test” állomás között?

A “SIAC TEST” állomás teszteli, hogy az AIR+ mód aktiválva van-e. Ez az állomás a harmadik helyen van a Rajtban: (1) TÖRLÉS, (2) ELLENŐRZÉS, (3) SIAC TESZT.

A “SIAC Battery Test” állomással mérhető az akkumulátor feszültsége a versenyeken. Ha figyelmeztetést vagy meghibásodást mutat, az AIR+ funkció meghibásodhat a versenyen, így kézi lyukasztás szükséges. A kézi lyukasztás mindig lehetséges tartalék funkcióként, amennyiben az SI dobozon van lyuk (mint a SPORTident BSF7, BSF8, BSF9 állomások). A “SIAC akkumulátorteszt” dobozt általában a versenyközpontban állítják fel.

Miért kell az SI-dugókát törölni indulás előtt?

Minden verseny vagy edzés előtt minden SI-dugókát (passzív és aktív kártyát) törölni kell, így a korábbi eseményekről vagy edzésekről semmilyen adat (idők és kontrollszámok) nem tárolódik a kártyán. Erre azért van szükség, hogy a régi adatok ne keveredjenek egy új verseny adataival, és az SI-dugóka kiolvasásánál ne legyen eltérés.

Az összes régi adat törléséhez az SI-dugókát a “CLEAR” állomásba kell dugni kb. 3 másodpercre. A sikeres törlési folyamatot az állomás sípolással és villogással igazolja.

A SIAC-t ki kell kapcsolnia az érintésmentes lyukasztáshoz?

A válasz „nem”. Az SI dobozok programozása határozza meg, hogy lehetséges-e a lyukasztás vagy az érintés nélküli mód. Ha az állomások lyukasztásra vannak beállítva, akkor aktivált SIAC mellett is csak a lyukasztás lehetséges. Ha a beállítás lehetővé teszi az érintés nélküli módot, akkor mindkét mód lehetséges.

A SIAC-t sem kell kikapcsolni “akkumulátorkímélő” okokból. A SIAC optimalizált energiafogyasztása nagyon alacsony, és ennek csak minimális hatása van az akkumulátor élettartamára.

Lerövidül a SIAC hatótávolsága télen és hideg időben? 

A válasz erre a kérdésre: Nem, ahogy a Ski-O fotója is mutatja.

De nézzük meg közelebbről a kérdést. Használat közben a SIAC nem továbbít adatokat, hanem adatokat fogad az állomástól. Az érintés nélküli lyukasztás hatótávolsága valójában az állomás átviteli tartománya.

A SIAC és az állomások zökkenőmentes működése -20 és +50 Celsius fok közötti működési tartományban történik. Ezen a tartományon kívül a SPORTident készülékek zökkenőmentes működése már nem garantált.

Milyen SIAC feszültség megfelelő a versenyzéshez?

Idővel az akkumulátor elveszti a feszültséget és a terhelés utáni feszültségvisszaállítási képességét (ez olyan, mint az embereknél 😉). Ez azt jelenti, hogy egy 5 éves SIAC akkumulátor még mindig 2,89 V-os lehet, de ennek ellenére a használata akadozik.

Ajánlás: 2,71V feletti, 3 évnél nem régebbi az akku használata.

Scroll to Top